Svetlana Enciu (Tarom): Rezultatul net, anul trecut, e cu minus; 50% a fost numai petrolul

1

Svetlana Enciu (director marketing şi vânzări TAROM) a vorbit la a treia dezbatere a Smart România – Educaţie în Business (SREiB) despre provocările cu care s-a confruntat această companie înainte şi în timpul pandemiei, dar şi despre rezultatele financiare slabe.

Ea spune că lucrează de 14 ani la Direcţia Comercială şi a văzut această companie în mai multe stadii – şi mai bine, şi mai rău, uneori cu mai puţini bani în conturi.

Am trecut şi de perioada pandemiei, care ne-a provocat, a fost foarte solicitantă, dar iată că Tarom a reuşit să intre în 2023 cu toate că alte companii „vecine” nu au reuşit. Au fost eforturi imense din partea Tarom, din toate departamentele, nu ştiam ce curse vom opera, apăreau restricţii de la diferite ţări, urmăream totul şi ziua, şi noaptea. Am operat şi curse de repatriere din ţările care închideau graniţele. Am reluat operarea cu cursele interne, a fost o prioritate pentru noi. Pasagerii erau puţini, operam curse în triunghi, comasam câte două destinaţii să putem deservi acea rută„, a afirmat ea la dezbaterea organizată la Berăria Gambrinus.

Au fost recuperate şi cursele internaţionale şi cele interne ca în 2019. Iaşi, Cluj şi Timişoara sunt principalele destinaţii româneşti operate de Tarom, în ultima perioadă fiind preluate şi traseele Blue Air, care a intrat în faliment.

Am aplicat pentru un ajutor de stat la Comisia Europeană şi suntem destul de constrânşi în ceea ce priveşte rutele. Nu putem să ne permitem o expansiune. În schimb, pe curse charter suntem disponibili şi deschişi. Operăm cât se poate„, a subliniat Svetlana Enciu.

Potrivit ei, cel mai dificil lucru acum la Tarom este gestionarea datoriilor acumulate în 2020 şi 2021.

„Am depăşit cifrele din 2019 în 2022, dar încă nu am reuşit să acoperim datoriile acumulate. Rezultatul net, anul trecut, e cu minus, la costuri ne-a crescut cu cel puţin 50% numai petrolul. În următorii trei ani, vrem să păstrăm rutele pe care le avem, să le consolidăm, să creştem traficul. Nu se poate fără venituri, altfel ne închidem„, a menţionat ea.

Svetlana Enciu a arătat că Tarom are preţuri mai mari decât alte companii întrucât nu face parte din categoria low-cost.

Ce au spus:

Alin Burcea – Paralela 45

Călin Ile (Federaţia Industriei Hoteliere din România)

Cristian Pitulice (consultant în turism Globe 365)

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here