Turismul românesc este văzut ‘foarte-foarte bine’ după ieşirea din pandemie, dar este o analiză falsă dacă privim cifrele înregistrate în ţară, în comparaţie cu cheltuielile făcute de români în străinătate, spune Cristian Pitulice, consultant în turism Globe 365.
„În 2022-2023 – ne descurcăm, suntem bine, turismul românesc este foarte-foarte bine, suntem foarte mulţumiţi de el. În 2022 am produs aproape un miliard de euro din incoming, de la noi. Pe de altă parte, am scos din ţară între 6 şi 7 miliarde de euro, deci avem un deficit de 6 miliarde de euro”, a afirmat el la a treia ediţie a SMART România – Educaţie în Business, găzduită de Berăria Gambrinus.
Mare parte din acel miliard de euro sunt voucherele de vacanţă acordate de stat.
„Dacă vi se pare că acel miliard este bun, mai scădeţi 400 de milioane de euro, adică voucherele. Şi atunci o să vedem că suntem ‘bine-bine’ pe datorie la turismul de incoming‘, a adăugat Cristian Pitulice.
El a vorbit despre proiectele sale turistice.
„Ne-am axat pe trenuri: Kido Express – Transilvania Train, trenuri tematice, pentru corporaţii, dar a urmat pandemia. Statul român nu că nu ne-a ajutat, ne-a încurcat de fiecare dată, s-a priceput foarte bine la asta„, a subliniat el.
Transilvania Train, proiect pentru care a trebuit să treacă de o serie de negocieri cu CFR, a devenit un produs şi este testat în continuare pentru aşezarea în piaţă.
„Ne-a faultat lipsa unei imagini a României. Trenurile noastre nu sunt ieftine. Să faci un eveniment în tren nu e ieftin, ai nevoie de un sponsor tare. Am adus turişti din toată lumea, care ne-au găsit într-un fel de debara a internetului„, a evidenţiat Cristian Pitulice problemele acestui sector turistic de nişă.
Ce au spus:
Călin Ile (Federaţia Industriei Hoteliere din România)
[…] Cristian Pitulice (consultant în turism Globe 365) […]
[…] Cristian Pitulice (consultant în turism Globe 365) […]