Gruia Stoica: Primim tot mai multe semnale că GRAMPET intră în atenţia marilor investitori. Această validare internaţională ne onorează

0

GRAMPET, cel mai mare grup feroviar şi operator logistic privat din România şi Europa Centrală şi de Est, a depăşit pierderile provocate în prima parte a anului din cauza pandemiei şi a reuşit, prin structura de servicii şi infrastructura regională pe care le-a dezvoltat, să ajungă la o cifră de afaceri în creştere uşoară, la aproximativ 285 de milioane de euro.

Gruia Stoica, preşedintele şi fondatorul Grupului GRAMPET:

Pentru noi, 2020 a fost un an de testare şi confirmare a ceea ce am construit în ultimii 20 de ani – o companie multinaţională cu infrastructură strategică pentru întreaga economie. Primim tot mai multe semnale că Grupul GRAMPET intră în atenţia marilor investitori şi grupurilor de interese din industria de profil globală, într-un moment în care piaţa se aliniază la noua paradigmă economică, iar tendinţa de consolidare din industriile de transport se accentuează. Această validare internaţională ne onorează, mai ales că vine pe fondul unui proces în justiţie care ne provoacă acasă un prejudiciu nedrept de imagine. Este regretabil că vedem acest tratament faţă de un antreprenor care, dincolo de responsabilitatea economică şi socială asumată, duce numele României peste hotare. În ceea ce ne priveşte, ne menţinem angajamentul de a continua să construim în România, pentru România. Suntem conştienţi că aportul economic al companiilor noastre este substanţial şi că orice dezechilibru poate atrage un risc sistemic pentru industria de profil, dar şi pentru economie per ansamblu„.

Bilanţul Grupului GRAMPET pentru 2020:

  • cifră de afaceri în creştere uşoară, la aproximativ 285 milioane euro (faţă de 281 milioane Euro anul trecut);
  • profit net în scădere la aproximativ 7,3 milioane euro (comparativ cu 11 milioane în 2019);
  • buget de investiţii în creştere (23,2 milioane euro faţă de 21,3 milioane euro în 2019).

Dintre performanţele companiilor din grup:

  • în luna iulie, Roserv Oil a preluat platforma RAFO Oneşti, cu obiectivul declarat de a dezvolta cel mai mare centru logistic din Moldova unde ar putea lucra până la 600 de oameni;
  • companiile din grup folosesc aproape 20 de soluţii digitale dezvoltate intern. Alte 18 astfel de proiecte se află în curs de dezvoltare.

Implicare socială

2020 a însemnat şi implicare socială în eforturile naţionale pentru combaterea pandemiei de coronavirus şi, pe de altă parte, prin activitatea tradiţională a Fundaţiilor TOFLEA şi GRAMPET.

GRAMPET a donat câte un aparat de testare de ultimă generaţie şi 1.000 de teste DSP-urilor din Deva, Craiova, Iaşi, Constanţa, Galaţi, Ploieşti, Timişoara, Bucureşti şi Debrecen. Donaţii au ajuns şi la Spitalul Clinic de copii ‘Victor Gomoiu’ şi Institutul Naţional de Boli Infecţioase ‘Prof. Dr. Matei Balş’ din Bucureşti.

Pe lângă multe proiecte sociale, au fost acordate 300 de burse şcolare şi sunt derulate proiecte pentru reducerea abandonului şcolar şi pentru îmbunătăţirea competenţelor pentru 80 de cadre didactice din localităţile Toflea, Brăhăşeşti şi Gohor.

Grupul GRAMPET are în jur de 7.000 de angajaţi, fiind prima multinaţională cu capital românesc, extinzându-se pe rând în Bulgaria (2004), Ungaria (2005), Republica Moldova şi Germania (2010), Austria şi Slovacia (2012), Croaţia (2016), Serbia (2018) şi Grecia (2019). În prezent analizează extinderea pe alte şase pieţe europene – Macedonia, Muntenegru, Slovacia, Cehia, Belgia şi Olanda.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here