Personalul didactic și nedidactic va supraveghea circulația elevilor și a cadrelor didactice pentru respectarea distanțării fizice și a tuturor măsurilor, astfel încât să nu existe apropiere între elevi din clase diferite, respectiv cadre didactice și elevi în afara sălilor de clasă;
Cele trei scenarii:
- 1. Scenariul verde – desfășurarea cursurilor cu prezența fizică a elevilor și a cadrelor didactice
- 2. Scenariul galben – desfășurarea cursurilor cu prezența fizică parțială a elevilor și a cadrelor didactice și online parțial; excepție fac clasele a VIII-a și a XII-a/a XIII-a, care participă la cursuri zilnic cu prezență fizică (v. scenariul verde).
- 3.Scenariul roșu – desfășurarea cursurilor exclusiv online
Cine decide scenariul
Potrivid ghidului, decizia cu privire la scenariu sau la combinația de scenarii se ia la nivelul unității de învățământ, cu consultarea inspectoratului școlar; CJSU/CMBSU aprobă aplicarea unui scenariu, în funcție de situația epidemiologică din fiecare moment, potrivit recomandărilor Ministerului Sănătății. Scenariile pot fi schimbate sau adaptate pe parcursul anului școlar, în funcție de modificările de context locale sau naționale.
Consiliile de administraţie ale unităţilor şcolare vor transmite pe 10 septembrie scenariul la care s-au hotărât să înceapă anul şcolar, a anunţat, astăzi, ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru.
“Pe 7 septembrie, Institutul Naţional de Sănătate Publică va face publică şi către instituţiile statului evaluarea epidemiologică la fiecare unitate administrativ-teritorială. În acest moment avem 3.181 de unităţi administrativ-teritoriale, fiecare din aceste unităţi va primi evaluare, în funcţie de care se va face deschiderea anului şcolar, în funcţie de scenarii pentru fiecare unitate şcolară în parte. Pe 10 septembrie, consiliile de administraţie ale unităţilor şcolare vor prezenta comitetelor pentru situaţii de urgenţă, DSP şi inspectoratelor şcolare scenariul la care s-au hotărât să înceapă anul şcolar. Evaluarea în teritoriu se face de către DSP-uri, ISJ-uri, sub coordonarea comitetelor judeţene pentru situaţii de urgenţă”, a declarat Nelu Tătaru, potrivit Agerpres, într-o conferinţă de presă referitoare la începerea noului an şcolar.
Reguli pentru elevi și profesori
Tot în ghid sunt indicate ca pauzele dintre ore să fie de cinci minute, numai pentru schimbarea claselor de către cadrele didactice, iar orele să fie de 55 de minute. În pause, elevii de la clase diferite nu trebuie să se intersecteze, iar folosirea toaletelor trebuie să fie făcută în condiții de distanțare;
Profesorii trebuie să organizeze activităţi, eventual în aer liber, pentru elevii care nu merg la toaletă, în aceste pauze individualizate pentru fiecare clasă.
Personalul didactic și nedidactic va supraveghea circulația elevilor și a cadrelor didactice pentru respectarea distanțării fizice și a tuturor măsurilor, astfel încât să nu existe apropiere între elevi din clase diferite, respectiv cadre didactice și elevi în afara sălilor de clasă;
În pauzele comune, de cinci minute, este permisă numai circulația profesorilor pe holuri, de la o clasă la alta. Elevii rămân în sălile proprii de clasă;
Laboratoarele şi cabinetele car ar putea fi folosite de mai multe clase trebuie dezinfectate la finalul fiecărei ore.
Profesorii nu vor folosi cataloagele. Notele şi absenţele sunt trecute în agende. Acestea vor fi trecute în catalog în urma unui program stabilit la nivelul unității de învățământ.
Orar organizat modular
Realizarea orarului(scăderea numărului de discipline sau reducerea numărului de case cu care un professor lucrează) este decizia fiecărei unități de învățământ. Pentru adoptarea unui orar modular nu este nevoie de modificări legislative
Orarul modular poate fi făcut pentru unui semestru, prin însumarea orelor de la fiecare disciplină și programarea unor perioade (module). Astfel, elevii pot avea câte două ore pe zi, în fiecare zi, la o disciplină.
Documentul poate fi consultat aici