Angajați Autorității Feroviare Române (AFER), organismul tehnic specializat al Ministerului Transporturilor în domeniul feroviar si de transport cu metroul, fac vacante de lux în străinătate și în țară pe banii statului.
Asta, în timp ce sistemul de transport feroviar românesc se deteriorează de la un an la altul: viteza trenurilor de marfă este de 30-50 de kilometric la oră, iar a trenurilor de călători de maximum 80-100 la oră- pe porțiuni foarte scurte.
Concret, cei care ar trebui să supravegheze calitatea serviciilor feroviare, să autorizeze trenurile și să avizeze serviciile cu care se poate circula pe calea ferată românească se plimbă de ani de zile pe bani publici la conferințe, congrese sau alte tipuri de evenimente- chiar și în țări exotice.
Potrivit informațiilor obținute de reporterii noștri, peste 1,3 milioane de euro au fost cheltuiți pe deplasări externe și interne în ultimii cinci ani.
Șefii de la AFER au explicat că prin fișa postului ar fi nevoiți să meargă la conferințe, simpozioane pe banii publici. Instituția care testează infrastructura feroviară și dă licențe de operare pe calea ferată nu este la primul scandal de acest gen. Acum doi ani procurorii DNA au dispus trimiterea în judecată a 12 persoane, o parte angajate a AFER-ului, într-un dosar de luare de mită, dare de mită, spălare de bani și alte infracțiuni. Iar anul trecut, Curtea de Conturi a descoperit că angajații au primit salarii mai mari decât prevedea legea și i-au obligat să dea banii înapoi.