CFR Călători va scoate pe șine 54 de vagoane modernizate. Electroputere VFU Pașcani SA învie trenuri

0

CFR Călători va scoate pe șine în acest an 54 de vagoane modernizate.

Toate au aer condiționat, ecran pentru anunțul stațiilor și toalete moderne. Însă cele care au ieșit deja pe traseu au fost vandalizate de călători. ”Îi vom amenda, pentru că avem camere de supraveghere”, anunță directorul CFR Călători.

Director care însă nu le poate promite pasagerilor că în această iarnă nu vor exista trenuri care vor rămâne blocate, fără căldură, în câmp.

Cinci dintre cele 54 de vagoanele modernizate la Paşcani şi atelierele Griviţa din capitala care vor intra de anul acesta pe sine, au fost prezentate miercuri în Gara Băneasa.

Compartimentele de clasa 1 şi 2 arată aşa cum ar trebui să fie toate vagoanele CFR Călători. Au toalete curate, moderne şi sunt dotate cu aer condiţionat. Dar aerul condiţionat nu va face faţă condiţiilor de circulaţie din România, spun reprezentanţii companiei.

Viorel Fabian, directorul direcţiei vagoane CFR Călători: ”În vagon, în loc să intre 80 de oameni, intră 150, nu mai putem vorbi de climatizare. Uşile se deschid tot timpul, ferestre nu au cum. Se inhibă instalaţia şi nu au cum să funcţioneze.”

Vagoanele modernizate au spaţii speciale pentru bagaje voluminoase.

Unul din vagoanele modernizate de CFR Călători are şi rastele pentru biciclete. Din păcate, sunt doar 6 la număr. Însă iarna pot fi transformate în suport pentru schiuri sau alt echipament sportiv folosit de cei care merg la munte. Din păcate călătorii care au circulat deja cu aceste vagoane modernizate au simţit nevoia să-şi lase amprenta. Cineva a scris pe măsuţă cu pixul, iar un alt pasager a distrus tapiţeria.

Peste 300 de lei este amendă pentru cei care le vandalizează, iar vinovaţii pot fi prinşi cu ajutorul camerelor de supraveghere instalate în vagoane. Vagoanele sunt în garanţie de 12 luni. Modernizarea unui singur vagon a costat o jumătate de milion de euro, adică de trei ori mai puţin decât unul nou.

Vagoanele noi vor fi folosite în componenţa trenurilor care vor circula spre Timişoara, spre Moldova, dar şi din Bucureşti spre Constantă sau Braşov.

În acest moment, în parcul CFR Călători sunt 2200 de vagoane. 200 sunt într-o stare proastă şi ar putea fi date la fier vechi. În exploatare rămân puţin peste 1000 de vagoane. Restul îşi aşteaptă rândul să fie modernizate.

Deși nimeni nu i-ar mai fi dat vreo șansă de a ajunge din nou șinele de cale ferată, acum, vagonul este pregătit să fie pus din nou în circulație pe rețeaua feroviară românească, în condiții sporite de siguranță și confort, scrie clubferoviar.ro.

Înainte de  ajunge la reparatorul de material rulant Electroputere VFU Pașcani, vagonul păre gata să ajungă la fier vechi. Acum, este dotat cu scaune ergonomice, instalație de aer condiționat, afișaj electronic și uși cu acționare automată. După procesul de modernizare, durata de viață a vagonului a fost prelungită cu minimum 20 de ani.

Înființată în 1869 de specialiști austrieci și polonezi, Electroputere VFU Pașcani SA, este membru al Grampet Group, este unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața materialului rulant, din România. Scopul inițial al companiei a fost acela de a presta servicii de mentenanță la vehicule feroviare. Odată cu privatizarea s-a abordat strategic segmentul modernizării de vehicule feroviare, segment pe care Electroputere VFU Pașcani este lider de piața in Romania. Ca urmare a investițiilor de 30 milioane Euro, în tehnologie, know-how și resurse umane și în baza experienței acumulate din reconstrucții și modernizări compania a intrat într-o nouă etapă de dezvoltare: construcția de vehicule feroviare. Pentru a marca această tranziție denumirea companiei a fost schimbată din REMAR (REparatii Material Rulant) în Electroputere VFU Pașcani.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here