În ultimii 50 de ani, HBO a supraviețuit multor amenințări grave, de la schimbări tehnologice, cum ar fi apariția videocasetofonului și ascensiunea Netflix Inc., până la o serie de achiziții turbulente ale companiei mamă. Mai întâi de către AOL, apoi de către AT&T.
În cadrul unei conferințe de presă, David Zaslav, directorul executiv al Warner Bros. Discovery Inc. a dezvăluit o serie de schimbări la serviciul de streaming cu abonament al companiei. Printre altele, Zaslav a explicat cum va încorpora în streamerul rebranduit un aflux mare de programe de realitate, relativ ieftine, de la noul său frate corporatist Discovery și cum va fi comercializat.
În mod special, la aproximativ un an de la finalizarea fuziunii gigantice dintre WarnerMedia și Discovery, Zaslav va elimina marca HBO din numele serviciului. Potrivit mai multor rapoarte, se așteaptă ca HBO Max să fie redenumit Max.
Mulțumită recentei perioade de succes a programelor HBO – de la House of the Dragon la White Lotus, The Last of Us și Succession – momentul eliminării pare puțin ciudat. De ce să decuplați iubitul brand HBO de viitorul de streaming al companiei acum, când influența culturală a rețelei este mai puternică ca niciodată?
Din punct de vedere al marketingului, există câteva motive pentru care are sens, notează Bloomberg.
În primul rând, marca HBO va purta întotdeauna un anumit bagaj nedorit, legat de tehnologia de streaming. De-a lungul anilor 2010, HBO GO și HBO Now, serviciile de streaming inaugurale ale rețelei, s-au prăbușit în timpul lansării serilor mari, cum ar fi premierele de sezon sau finalele emisiunilor sale de top precum True Detective și Game of Thrones.
Îndepătarea mărcii HBO ar trebui să ajute la atenuarea unei părți din neîncrederea acumulată. Oare?…