Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat azi contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 2 al autostrăzii de centură a Bucureştiului (semi-inelul nordic).
Constructorul român – acelaşi ca pe lotul 4 al A0 Nord – se poate apuca acum de lucru, după ce ultima contestaţie pentru tronsonul 2 (între DN1 – Corbeanca şi DN2 – Afumaţi) a fost respinsă recent de Curtea de Apel Bucureşti, a anunţat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
Contractul pentru cei 19 km ai lotului dintre Corbeanca şi Afumaţi prevede 12 luni pentru proiectare şi 22 de luni pentru execuţie. Aici vor fi construite 2 noduri rutiere + 10 poduri şi pasaje.
„I-am cerut antreprenorului să dea dovadă de aceeaşi seriozitate pe care a arătat-o până acum şi să urgenteze, pe cât se poate, lucrările pe care le are pe A0. Avem promisiunea că va fi scurtată perioada de proiectare, astfel încât la începutul sezonului de lucru 2022 să înceapă şantierul. Vom analiza, de asemenea, dacă nodul cu DN1 (proiectat în studiul de fezabilitate datând din 2008) se poate redesena, astfel încât să permită relaţii mai eficiente de intrare şi ieşire din autostradă. Vreau ca în 2023 A0 să înceapă să preia din traficul care sufocă Bucureştiul şi Ilfovul, iar în 2024 să putem circula integral pe Autostrada de Centură a Bucureştiului – un proiect pentru care mă lupt din 2016 încoace„, a transmis ministrul Drulă.