Compania Consitrans a primit astăzi ordinul de începere pentru elaborarea studiului necesar proiectului tehnic al Autostrăzii Ploiești-Brașov, așa numita autostrada zăpezii, a anunțat Ministerul Transporturilor, într-un comunicat.
Ultimul studiu referitor la această autostradă are o vechime de peste 15 ani, astfel că datele nu mai corespund realității, astfel că oficialii de la Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, au decis că este nevoie de o revizuire/completare a studiului de Fezabilitate în vederea elaborării Proiectului Tehnic pentru Autostrada București – Brașov, tronson Ploiești – Brașov.
Studiul de Fezabilitate are în vedere o analiză multicriterială a variantelor de traseu, un studiu de trafic pentru o perioadă de perspectivă de 30 de ani și investigații de teren (geotehnice, hidrologice, topografice, arheologice etc).
Contractul va cuprinde și o evaluare a impactului asupra mediului, o analiză cost-beneficiu și realizarea unui model financiar al proiectului.
Contractul între CNAIR și Consitrans a fost semnat în urmă cu o lună, valoarea contractului fiind de 46,55 milioane de lei fără TVA.
”Am cerut managementului CNAIR să accelereze toate procedurile, astfel încât să nu mai înregistram nici măcar o zi întârziere în derularea contractelor gestionate de Companie. Dacă timp de 30 de ani, au fost stabilite termene ce nu au fost respectate, astăzi suntem în situația în care nu ne mai permitem să pierdem niciun moment. Numai așa vom putea să ducem la capăt proiecte precum cel de astăzi, iar românii să aibă infrastructura pe care o merită. Am cerut antreprenorului o mobilizare exemplară și să dea dovadă de mult profesionalism. Să ne dea livrabile permanent și să aibă un bun dialog cu autoritățile locale. O să fie un proiect transparent unde toată lumea o să știe, la zi, stadiul implementării”, a spus ministrul Cătălin Drulă.
În același timp. Ministrul Transporturilor a scris pe Facebbok că ăși dorește soluții moderne, cu tuneluri, în cele 2 stațiuni importante, Bușteni și Sinaia, unde în fiecare weekend șoferii sunt nevoiți să aștepte ore întregi în trafic.
Conform contractului, una dintre primele etape este pregătirea studiilor de trafic: modelarea traficului, a fluxurilor de circulație, prognoza de trafic și finalizarea acestui capitol. În paralel se desfășoară studiul alternativelor de traseu cu schițe, sisteme rutiere proiectate, scurgerea apelor și identificarea constrângerilor de pe fiecare opțiune. După o etapă de consultare publică se aprobă traseul final, a mai scris Cătălin Drulă.
Cătălin Drulă a subliniat că pe sectoarele critice, unde traficul este infernal (centurile de la Comarnic şi Buşteni) şi pe Ploieşti – Comarnic, a cerut proiectantului ca documentaţia să fie livrată în avans.