Reva Simeria: principalul reparator de vagoane și locomotive din Europa Centrală și de Est

0

Lansată în 1869 sub formă unui atelier de reparații de vagoane și locomotive, societatea din Simeria și-a menținut și extins constant activitatea, chiar și după ce, în timpul celui de-al doilea război mondial, a fost bombardată de aviația anglo-americană.

Reva Simeria a trecut de-a lungul timpului de mai multe ori din administrația Cailor Ferate Române în cea a statului, până când, în 2001 a fost privatizată și a intrat în grupul Grampet, o multinațională românească cu numeroase afaceri în sectorul feroviar, condusă de omul de afaceri Gruia Stoica.

“Privatizarea și intrarea în Grupul Grampet a marcat începutul unei perioade de creștere și investiții în modernizare și dezvoltare de noi tehnologii. Astfel, printr-un program investițional constant, dotările tehnice și standardele de calitate s-au aliniat la normele europene, iar Reva Simeria a obținut noi certificări și autorizări, în baza cărora s-au încheiat noi contracte. Astăzi suntem principalul reparator din Europa Centrală și de Est”, spune Alina Magdau (foto), director general Reva Simeria, într-un articol publicat de wall-street.ro

Înainte de revoluție, calea ferată reprezenta unul dintre principalele canale de transport. Pe măsură ce infrastructură s-a diversificat și investițiile în segmentul feroviar s-au redus la nivel de țară, și cota de piață a cailor ferate a scăzut. Că urmare, numărul de vagoane de reparat și, implicit, numărul necesar de muncitori din sector, a scăzut. Reva Simeria are în prezent aproximativ 600 de angajați comparativ cu 1.800 înainte de Revoluție.

„În ultimii ani, am investit semnificativ – circa 16 milioane de euro, în echipamente de ultima generație și cursuri de pregătire profesională menite să sporească eficientă și productivitatea oamenilor. Putem spune că astăzi, prin comparație, avem o productivitate mai bună față de perioada în care lucrăm cu un număr de trei ori mai mare de angajați”, menționează șefa Reva Simeria.

Scăderea numărului de vagoane și al angajaților se datorează și schimbărilor legislative care au avut loc în ultimii 30 de ani. Astfel, dacă înainte de 1989 reparațiile planificate ale vagoanelor de marfă se efectuau din 3 în 3 ani, acum reglementările existente în prezent în domeniu prevăd că reparațiile periodice să se facă la 6 ani.

“Scăderea ponderii cailor ferate în ansamblul transporturilor este o tendința nefastă, pentru că transportul pe calea ferată rămâne unul dintre cele mai eficiente și mai puțîn nocive pentru mediul înconjurător. Din păcate, această situație reprezintă și consecință lipsei de investiții pentru întreținerea și dezvoltarea infrastructurii feroviare din ultimii 30 de ani. Față de momentul ’89, infrastructură în ceea ce privește transportul de marfă la noi în țară s-a redus aproape la o treime, ceea ce face că numărul de vagoane să fie și el mult mai mic”, a declarat Alina Magdau.

Principala activitate a Reva o constituie revizia și reparațiile vagoanelor de marfă, care reprezintă 89% din cifra de afaceri, restul de 11% fiind realizat din alte servicii precum modernizarea vagoanelor de marfă, fabricarea pieselor și construcțiile metalice. În 2015, compania a relansat activitatea Turnatoriei FoReva, interesul pentru realizarea de piese turnate din fontă și oțel din partea partenerilor Reva SĂ fiind în creștere.

„Capacitatea de piese turnate brute a crescut de la 826 tone la 915 tone (în 2018), din care am reușit să diversificăm producția anuală pentru a realiza alte piese fontă și oțel în proporție de 30%. Această creștere a fost posibilă datorită investiției făcute, aproximativ 540.000 euro”, explică Alina Magdau.

Pentru anii următori, Reva Simeria are în plan pornirea asimilării în fabricație a unor vagoane cisternă, altele decât cele existente deja în fluxul companiei. „În paralel muncim să introducem în fabricație și vagoane de marfă de tip Eaos și Eanos, vagoane platforma de tip Rgs și Rgns”, a mai adăugat Alina Magdau.

Piață locală are cea mai mare contribuție în cifra de afaceri a companiei, având în vedere gradul de uzură al vagoanelor românești, ce implică un consum corespunzător de materiale. Că volum, clienții din alte țări reprezintă aproximativ 30% din numărul de vagoane reparate la Simeria, iar un sfert este acoperit de repararea vagoanelor din Grupul Grampet – Grup Feroviar Român.

În 2018, Reva Simeria a avut afaceri de 59,9 mil. lei, în creștere cu 21% față de anul anterior, în vreme ce profitul a urcat cu 19%, la 1,11 mil. lei. Reprezentanții companiei anticipează o continuare a trendului pozitiv în acest an, fiind estimată o creștere a afacerilor cu aproximativ 30%.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here