Județul Alba a ajuns un punct de atracție pentru tot mai multe persoane care își doresc să-și petreacă un weekend într-un loc încărcat de istorie, cu multe obiective turistice dar și cu zone de relaxare. Totodată, în ultimii ani, datorită investițiilor majore din principalele orașe, industria hotelieră a cunoscut o dezvoltare accentuată care pune la dispoziția celor interesați toate facilitățile pentru evenimentele de business sau culturale care se desfășoară în județ.
Principalii jucători din acest sector și-au diversificat oferta așa încât să răspundă nevoilor clienților, iar în ultima perioada s-a dezvoltat un nou segment de turiști, numit “bleisure”, conform reprezentanților Florea Grup, care dețin hotelurile Transilvania și Astoria în județul Alba.
Este vorba despre turiștii care ajung în oraș în interes de afaceri, însă își combină sejurul și cu activități care nu țin de partea profesională. “Acestui tip de oaspeți le punem la dispoziție o ofertă de petrecere a timpului liber cât mai variată, încercând să le dăm ocazia să încerce și experiențe autentice din zona Transilvaniei”, ne-au transmis reprezentanții Florea Grup.
Destinație turistică
Dezvoltarea turismului reprezintă un obiectiv ce a fost şi rămâne în atenţia autorităţilor locale şi judeţene, dar şi diverşilor investitori, având în vedere resursele existente cu valoare istorică, naturală, culturală, tradiţională. Chiar dacă statisticile privind numărul turiştilor din ultimii ani nu arată o creştere pe măsura aşteptărilor şi banilor investiţi atât în afaceri private, cât şi în reabilitarea unor obiective cu potenţial de atracţie a vizitatorilor, ideea avansată de majoritatea factorilor de decizie a fost de creare a condiţiilor pentru determinarea oaspeţilor să rămână pentru mai mult de o zi în Alba, astfel încât să aibă acces şi să folosească serviciile oferite de întreprinzătorii locali.
De exemplu, anul trecut numărul turiștilor care au vizitat județul Alba a depășit 190.000 de persoane, în creștere ușoară față de anul precedent, conform datelor Institutului Național de Statistică. La capitolul înnoptări, datele INS indică un total de 357.449, din care majoritatea, circa 300.000, au fost făcute de turiștii români. Municipiul Alba Iulia a fost punctul principal de atracție, lucru care s-a datorat și aniversării celor 100 de ani de la Marea Unire din 1918.
Investiții în dezvoltare
Florea Grup a intrat în acest domeniu în urmă cu 11 ani, atunci când au deschis Hotel Astoria în localitatea Sântimbru, o unitate de cazare cu 60 de locuri și un restaurant a cărui capacitate este de 360 de persoane. Patru ani mai târziu, David și Marcel Florea au achiziționat Hotel Transilvania din centrul municipiului Alba Iulia, pe care l-au redeschis în primăvara anului 2015, după un amplu proces de renovare. În cele două hoteluri, familia Florea a realizat investiții de 9 milioane de euro.
“Investim în continuare în ambele complexe hoteliere, deoarece pentru a păstra un produs competitiv, trebuie să ne asigurăm că oferim mereu servicii la standardele pe care turiștii le așteaptă. Piața cazărilor în zonă a devenit tot mai dinamică, întrucât multe unități noi au fost inaugurate. Vedem această competiție ca pe una constructivă, care să motiveze pe toți jucătorii din industrie să își ridice standardele cât mai mult. Este una dintre condițiile esențiale pentru ca Alba Iulia să se dezvolte ca destinație turistică”, ne-a precizat Marcel Florea, directorul general al Florea Grup.
De exemplu, anul trecut, a avut loc inaugurarea Astoria Pool Park, un punct de atracție atât pentru cei mici, cât și pentru cei mari. Centrul dispune de o piscină cu apă încălzită, un jacuzzi exterior, terenuri de baschet, volei de plajă și mini fotbal. “Ponderea turiștilor depinde foarte mult de sezon. În lunile de vară predomină turiștii de leisure, mai ales la Hotelul Astoria, unde deschiderea parcului acvatic a atras foarte multe familii cu copii care aleg acest complex hotelier pentru sejururi mai lungi”, ne-au precizat reprezentanții companiei.
Hotel Transilvania se extinde
În ceea ce privește Hotel Transilvania, reprezentanții Florea Grup enumeră printre atuuri priximitatea față de cetate. “Pentru lunile din afara sezonului turistic, clienții care ne trec pragul sunt mai mult în interes de business. Dacă la Hotel Transilvania găzduim multe conferințe, trainguri și congrese, Hotel Astoria este căutat mai ales pentru evenimente private”, susțin aceștia.
Mai mult, aceștia ne-au dezvoăluit că următoarea investiție majoră constă în extinderea Hotelului Transilvania. “Planurile vizează construcția unui corp nou cu peste 30 de camere, săli de conferință și un centru spa. Oferta de cazare va fi diversificată și prin contrucția unor camere de 5 stele și chiar a unui apartament prezidențial, singurul de acest fel din zonă. Această investiție va transforma Hotelul Transilvania într-o destinație ideală pentru congrese, conferințe și alte evenimente cu mulți participanți. Alba Iulia a fost mereu deficitară la a oferi astfel de servicii, iar extinderea planificată va veni în satisfacerea acestui neajuns”, spun reprezentanții companiei.
În prezent, doar pe partea operațională sunt peste 60 de angajați, însă numărul lor crește în sezon, pentru a putea face față cererii ridicate. “La aceștia se mai adaugă personalul TESA care este localizat la sediul nostru central și care gestionează activitățile contabile, de resurse umane sau logistice”, menționează reprezentanții Florea Grup.
Articolul face parte din Campania dedicată vizitei Sanctităţii Sale Papa Francisc în România, prin care portalul PiataPresei.ro își propune să promoveze municipiul Blaj și județul Alba – locuri încărcate de istorie şi spiritualitate, dar și cu o viața economică efervescentă.
Această campanie este realizată cu sprijinul Bosch Automotive și Florea Grup, sub patronajul Primăriei Municipiului Blaj.