Cel mai mare angajator din județul Alba se află la Blaj

0
1552

La Blaj se află cel mai mare angajator din județul Alba, conform datelor Ministerului Muncii și Justiției Sociale (MMJS). Cu 3.400 de salariați, Bosch Automotive deține prima poziție în clasament, având un număr aproape dublu față de următorul angajator al județului.

La începutul lunii aprilie 2019, cei mai mari 5 angajatori din județul Alba aveau în total circa 10.000 de salariați, reiese din datele MMJS remise portalului PiațaPresei.ro.

Pe primul loc în clasament, așa cum menționam și mai sus se află Bosch Automotive cu 3.398 de salariați. Locul secund este deținut de Star Assembly cu un număr de 1.813 salariați. Un loc pe podiumul angajatorilor deține și compania Transavia, cu 1.633 de salariați. Următoarele două poziții în clasament le revin companiilor Elit (1.558 salariați) și Apulum, cu 1.389 de angajați.

Sursa: Ministerul Muncii

Bosch și-a triplat numărul angajaților în ultimii 5 ani

Bosch este prezent în municipiul Blaj din anul 2007, atunci când a ales orașul transilvănean pentru prima unitate de producție din România. Investiția inițială a fost de 12 milioane de euro și a constat în deschiderea liniei de tehnică liniară. În acel an, în unitatea de producție activau 180 de salariați. Acesta a fost doar primul pas pe care concernul german îl făcea la Blaj. De la un an la altul, grupul și-a mărit capacitatea de producție, a deschis noi unități de producție. În 2013, a fost inaugurată o nouă investiție în valoare de 43 de milioane de euro, prin care Bosch Automotive activează în sectorul Soluții mobile, prin diviziile Sisteme de control al şasiului (din 2013) şi Sisteme de propulsie (din 2015). Ambele produc senzori şi componente electronice folosite în industria auto.

În anul 2014, Bosch a depășit borna cu numărul 1.000 de angajați, la sfârșitul anului personalul fiind de 1.105. În următorii doi ani, personalul a fost majorat cu aproape 300 de salariați annual, iar apoi angajările au crescut semnificativ. 

“Pentru noi e foarte important să oferim angajaților nu doar cele mai bune oportunități de a avansa în carieră, ci să le oferim condiții de muncă deosebite, un mediu în care aceștia să-și folosească pe deplin potențialul”, ne-au transmis reprezentanții Bosch Automotive.

Sursa: MFP, compania * la 03 aprilie 2019

Educație și dezvoltare

Pentru a putea găsi forța de muncă necesară în unitățile de producție de la Blaj și alte orașe orașe din România în care grupul este prezent, Bosch a derulat în ultimii ani diverse programe, iar în această toamnă vrea să le extindă. În prezent, Programul “Şcoala Duală” se desfăşoară în Cluj şi Blaj şi oferă deschidere către o calificare în specializări din producţia componentelor auto. Mai mult, o echipă Bosch formată din mentori cu senioritate şi traineri colaborează strâns cu specialiştii Bosch din Germania, unde există o tradiţie de peste 100 de ani în şcoala duală, pentru a le oferi elevilor cea mai bună pregătire.

Citiți și:
Bosch, pilon de dezvoltare al orașului Blaj

Reprezentanții Bosch Automotive ne-au declarat că începând cu această toamnă învățământul profesional va fi revitalizat la Blaj, acolo unde în baza unui parteneriat cu administrația locală, compania va contribui cu finanțare la reabilitarea atelierelor din cadrul proiectului Școlii Duale, derulat cu Liceul Tehnologic Timotei Cipariu.

“De asemenea, compania va dota atelierele cu echipamentele necesare pentru ca elevii să beneficieze de cea mai bună pregătire tehnică. Cursurile vor avea loc atât în sediul liceului cât și în incinta fabricii Bosch, unde vor fi efectuate și stagiile de practică”, spun reprezentanții companiei.

Astfel, din această toamnă vor fi înființate 4 clase în regim de școală duală pentru specializările: electrician constructor, sculer matrițer, mecanic- utilaje și instalații în industrie. În total este vorba de 65 de locuri pentru elevi din clasa a IX – a.

Totodată, Bosch Automotive va continua colaborarea cu încă 3 clase de a X-a și 2 clase de a XI-a, care în momentul de faţă își desfășoara practica în fabrica Bosch.

“Pe lângă faptul că învață o meserie direct de la specialiști, elevii beneficiază și de o bursă consistentă atât din partea statului cât și din partea companiei. Au echipamentul de lucru și rechizitele asigurate, prânzul gratuit în cantina fabricii pe perioada în care se află în practica, servicii medicale, prioritate la angajare, dar și posibilitatea de a-și continua studiile pentru a obține diploma de bacalaureat dacă doresc”, mai spun reprezentanții Bosch Automotive.

Beneficii extra-salariale

Pentru a putea atrage și menține angajați fideli, compania oferă o serie de facilități, printre care program de lucru flexibil, servicii medicale în incinta fabricii, cursuri și alte bonusuri.

Având în vedere că o parte din angajați locuiesc în localitățile din jurul Blajului, compania le oferă un bonus de transport în funcție de distanța pe care o au de parcurs de la domiciliu până la fabrică.

“În fiecare an se organizează Ziua Familiei, iar de Crăciun, Paște și Ziua Femeii angajații primesc anual bonusuri speciale. Totodată, pe tot parcursul anului angajații companiei au acces gratuit la teren de fotbal, volei, tenis, la săli de fitness, precum și bilete la diverse evenimente culturale sau din zona leissure. Angajaților li se oferă posibilitatea de a fi parte a unor proiecte internaționale în oricare din cele 60 de locații Bosch din lume”, ne-au mai transmis reprezentanții Bosch.

La nivel global, grupul Bosch avea la finele anului trecut 410.000 de salariați, cu 7.700 mai mulți decât în anul precedent. Cea mai mare creștere a numărului de angajați a avut loc în Europa și regiunea Asia-Pacific.

Bosch are acum peste 70.000 de angajați în sectorul de cercetare și dezvoltare, cu aproximativ 4.000 mai mult decât în anul precedent. 27.000 de angajați sunt experți în software și IT, iar numărul acestora va crește în continuare. În următorii cinci ani, grupul și-a propus să angajeze aproape 25.000 de experți în software și IT la nivel global.

Citiți și:
Papa Francis va vizita Blajul pe 2 iunie

Articolul face parte din Campania dedicată vizitei Sanctităţii Sale Papa Francisc în România, prin care portalul PiataPresei.ro își propune să promoveze municipiul Blaj și județul Alba – locuri încărcate de istorie şi spiritualitate, dar și cu o viața economică efervescentă. 
Această campanie este realizată cu sprijinul Bosch Automotive și Florea Grup, sub patronajul Primăriei Municipiului Blaj.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here