CFR Călători ruginește. Trenurile abia mai au vagoane

0
????????????????????????????????????

Starea trenurilor și a infrastructurii CFR se degradează de la un an la altul. Dacă acum 10 ani, un tren care venea de la Arad până în Garda de Nord avea 10-15 vagoane, acum abia are trei-cinci vagoane. Au fost cazuri în care au parcurs jumătate de distanță cu doar două vagoane.

În 1998, odată cu înființarea CFR Călători, operatorul feroviar avea în inventar peste 6.000 de vagoane. În prezent, CFR Călători a rămas cu 2.282 vagoane cu o vechime medie de 30 de ani, din care 600 de vagoane au o vechime mai mare de 30 de ani, Mai mult, în patrimoniul CFR Călători, există 1.088 de unități motoare, locomotive, rame si automotoare cu o vechime medie de 49 de ani.

Potrivit reprezentanțiilor CFR, dacă la începutul anului trecut erau 900 de vagoane scadente la reparați dintre care: vagoane clasa (clasa 1 și clasa 2)-825 și vagoane speciale (vagon de dormit, vagon cușetă, bar-bistro și vagon restaurant)- 75, iar serviciul public de transport feroviar de pasageri se realiza cu aproximativ 1200 trenuri( 800 sunt vagoane clasă (clasa I-a, clasa a II-a), peste 100: Săgeți Albastre, alte automotoare, rame electrice și peste 100 sunt vagoane speciale (vagoane de dormit, cuşetă, bar, etc), acum mai avem 830, potrivit unui răspuns recent dat de CFR Călători reporterilor noștri. Mai mult, vechimea medie a parcului de vagoane este de 25 de ani, iar vechimea medie a parcului de locomotive este de aproximativ 35 de ani.

„Toate vagoanele de călători aflate în circulație au termenul de reparație/revizie planificată, conform normativelor tehnice în vigoare.

Menționăm că în conformitate cu reglementările în vigoare, pentru asigurarea condițiilor de exploatare în siguranță a vagoanelor de călători, se efectuează periodic lucrări de revizie și reparație planificată. În raport cu dotările și capacitățile de producție proprii, CFR Călători poate asigura efectuarea reviziilor planificate în cadrul unităților proprii. Pentru efectuarea reparațiilor planificate, ce presupun un nivel avansat de dotare, CFR Călători apelează la serviciile unităților de profil. Astfel, serviciile de efectuare a reparațiilor planificate sunt contractate prin intermediul procedurilor de achiziție publică, care pot avea, în anumite situații, durate mari de derulare. De la începutul acestui an şi până în prezent, au fost contractate servicii de reparaţii pentru 670 de vagoane.

Până în acest moment au fost efectuate reparaţii planificate la un număr de 310 vagoane, iar alte 50 de vagoane se află în diferite faze din procesul de reparaţie, în cadrul societăţilor comerciale de profil”, conform CFR Călători.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here