EXCLUSIV Ion Țiriac ar putea închide impresionanta sa galerie de mașini de epocă de la Otopeni

0
164

Prezent la evenimentul de lansare al modelului Range Rover Evoque în România, omul de afaceri Ion Țiriac a anunțat că ar putea închide Galeria Țiriac Collection forțat de acțiunile autorităților împotriva sa.

Într-o discuție despre muzeul Jaguar din Marea Britanie și modul în care o divizie a companiei britanice recondiționează mașini clasice, Ion Țiriac a menționat că îi place, câteodată, să desfacă și să refacă, de la cap la coadă, unele mașini. „Asta la Otopeni, lângă muzeu. Nu știu cât o să mai fac asta pentru că e posibil să îl închid. Pentru că s-au trezit unii acum să vină în control să vadă de ce sunt atâtea mașini acolo. Întreabă de ce nu sunt mai puține și apoi de ce nu sunt mai multe. Și de ce am plătit TVA pe aia sau pe ailaltă. Sunt favoritul lor se pare (n.n. – omul de afaceri menționa, într-un interviu acordat în toamna anului trecut, că a avut un control și la complexul Stejarii). Probabil că dă bine să îl controleze pe Țiriac”, a declarat fostul jucător de tenis devenit acum unul dintre cei mai bogați români.

Mie nu-mi plac coincidențele. Nu vreau să spun că e o legătură între calea ferată (n.n. – care va trece prin zona patinoarului și a muzeului construite de Ion Țiriac la Otopeni) și control. Spun doar că e un pic exagerat. Dă bine, probabil, să spui «îl controlăm pe ăsta». Sunt deja 30 de ani cu «ăsta» – ani în care au încercat și cu fiul meu și cu sora mea – și s-a dovedit că nu a făcut nimic rău. Se pare că nici «fabrica de creiere» nu mă lasă să o fac și uite-așa s-a dus și Universitatea”, a completat Ion Țiriac explicând de ce a abandonat și construirea campusului universitar care ar fi trebuit să ocupe circa 35 de hectare și să includă un institut de educație fizică, o școală de recuperare medicală și una de business.

De altfel, în urmă cu două săptămâni, Ion Țiriac anunța, printr-un comunicat la Fundației sale că „decizia complet ruptă de realitate a Ministerului Transporturilor de a construi o cale ferată care să lege Gara de Nord de Aeroportul Internaţional «Henri Coandă» va obliga Fundația Ion Țiriac să renunțe la două proiecte non-profit majore, de interes național, derulate în orașul Otopeni”. Primul proiect la care se referea este Patinoarul Țiriac – Telekom Arena, dezvoltat de Fundația Ion Țiriac, și inaugurat în anul 2016 în urma unei investiții de peste 3,6 milioane de euro. Acest proiect este singurul patinoar din zona București-Ilfov dezvoltat conform celor mai recente norme olimpice internaționale și în acord cu indicațiile Federației Internaționale de Hochei (FIH). „Proximitatea actualului traseu al căii ferate propus de oficialii de la Ministerul Transporturilor va face imposibilă continuarea activității patinoarului și a sălii de gimnastică în condiții optime”, susținea omul de afaceri.

„Cel de-al doilea proiect se referă la o inițiativă aflată în stadii avansate de concretizare, menită să creeze o universitate privată non-profit, în Otopeni, care să ofere educație la cele mai înalte standarde internaționale în domeniile: business, IT și sport, pentru studenți din România și din regiunea Europei Centrale și de Est. Investiția totală este estimată în jurul valorii de 300 milioane de euro, urmând a fi create peste 1.000 de noi locuri de muncă”, se menționa în comunicatul din 14 ianuarie. În opinia oficialilor Fundației Țiriac, proiectul universității este, de asemenea, compromis de noua cale ferată care ar urma să traverseze campusul într-un mod care l-ar face complet inutilizabil, atât din perspectiva accesibilității, cât și din cea fonică.

O cale ferată cu utilitate îndoielnică

Omul de afaceri, cu o avere estimată la aproape două miliarde de euro, nu este convins că linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă este utilă și acuză lipsa unor studii de trafic și impact. „Cu tot respectul, dacă oamenii ăștia au avut un an și jumătate propunerea mea pe masă de a le da un teren gratis, prin dreapta, ca să facă linia ferată fără să strice ce vreau eu să fac acolo și n-au mișcat nimic, ce să mai zic? Mă întreb cine va merge cu acel tren de la gară la aeroport sau invers. Nu cumva ar fi fost mai în regulă să meargă către centrul orașului așa cum e în toată lumea? Și atunci era nevoie de o gaură d-aia care se cheamă metrou. Suntem singura capitală din Europa care nu are așa ceva”, a spus Ion Țiriac. El a ținut să își exprime și neîncrederea în termenul anunțat de autorități: „În plus, eu nici nu cred că se va face acea cale ferată în timp util pentru ce vor ei (n.n. – Campionatul European de Fotbal din 2020). Credeți că e posibil să fie gata până în martie anul viitor? Ăștia până atunci nici nu sapă două gropi”.

Dezvoltată ca investiție privată, galeria Ţiriac Collection reunește mașini și motociclete de epocă din colecția fostului jucător de tenis Ion Țiriac. Deschisă publicului din noiembrie 2013, galeria cuprinde peste 150 exponate, vehicule fabricate începând cu anii 1899, dar şi automobile performante de generație nouă. Muzeul auto include singura colecție din lume cu cele șase Rolls Royce Phantom produse până în anul 1972, precum și exemplare care au aparținut anterior unor nume sonore precum Sir Elton John, Sammy Davis Jr. sau Bernie Ecclestone.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here