Un nou pas în construcția celei mai așteptate autostrăzi din România. Bode: Noul tronson va avea 7 tuneluri și aproape 50 de poduri

0

Până vom putea circula pe autostradă dintr-un capăt în celălalt al României mai avem mult de așteptat. De la Constanța la Nădlac, CNAIR mai are de executat câteva tronsoane de autostradă, doar că acestea sunt și cele mai dificile. Spre exemplu, construcția unui lot de puțin peste 30 de kilometri între Sibiu și Pitești va costa aproximativ un miliard de euro, iar lucrările sunt dificile în contextul în care vor fi realizate 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1590 m și nu mai puțin de 49 de poduri și viaducte.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, ieri, că a publicat anunțul pentru proiectarea și execuția secțiunii 2 din autostrada Sibiu-Pitești, între localitățile Boița și Cornetu, care va avea o lungime de 31,33 kilometri.

Termenul de finalizare prevăzut este 18 luni proiectare și 50 de luni execuție conform factorilor de evaluare din Documentația de Atribuire, iar data limită de depunere a ofertelor este sfârșitul lunii ianuarie anul viitor.

Citiți și: De la planificare și discuții, la execuție. Concluziile Dezbaterii – Cu cine reclădim și modernizăm România?

Conform comunicatului CNAIR, valoarea estimată a contractului este estimată 4,6 miliarde de lei, fără TVA, adică peste un miliard de euro cu TVA inclus.

Lucian Bode: Am promis, ne ținem de cuvânt”

“Sunt bucuros să anunț că facem pași importanți pentru realizarea uneia dintre cele mai așteptate autostrăzi din România: Autostrada Sibiu – Pitești. Astfel, în cursul acestei zile, (marți, 8 decembrie – nr.r) Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a lansat procedura de licitație restrânsă, cu precalificare, “Proiectare și execuție Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 2: Boița – Cornetu” – unul dintre cele mai complexe loturi din această autostradă”, a anunțat ministrul de resort Lucian Bode.

Potrivit ministrului, tronsonul va avea o lungime de 31,33 kilometri, va conține 49 de poduri și viaducte, 7 tuneluri (cu lungimi cuprinse între 250 și 1.590 de metri), precum și un ecoduct în zona localității Lazaret.

“Cât despre progresul înregistrat pe primul lot din Autostrada Sibiu – Pitești, și anume Sibiu – Boița, pot să afirm că este unul foarte bun. Aici, printr-o mobilizare exemplară, antreprenorul a reușit să execute circa 30% din lucrări”, a explicat Lucian Bode, într-o postare pe Facebook.

Totodată, el a menționat că pentru secțiunea 4, Tigveni – Curtea de Argeș, în momentul de față se evaluează ofertele. “Sperăm ca până la sfârșitul anului să semnăm contractul pentru execuția celor 10 kilometri”, a mai spus ministrul Transporturilor.

Cea mai așteptată autostradă

Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 122,11 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti.

Autostrada va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.

Citiți și:
Bătălie pentru construcţia unui tronson din autostrada Sibiu-Piteşti: 15 oferte trimise la Ministerul Transporturilor

“Suntem conștienți că, în România, s-a pierdut deja prea de mult timp prețios în ceea ce privește implementarea proiectelor de infrastructură rutieră, și nu numai. Este momentul să accelerăm etapele de implementare a tuturor proiectelor de infrastructură, atât de necesare pentru a aduce bunăstare românilor”, a adăugat ministrul de resort.

Citiți și: DRAGOȘ PREDA, SECRETAR DE STAT MINISTERUL TRANSPORTURILOR: DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII ESTE VITALĂ, DAR, FĂRĂ RESURSA UMANĂ, SE VA ALEGE PRAFUL

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here