Nazare: Centura Capitalei – afacere cu iz turco-chinezesc

0

CNAIR anunță că va licita în 2019 Centură de Nord la nivel de autostrada. Centură de Sud bate pasul pe loc, încurcături în licitațîi pornite din 2017. Doar 9 km din centură existența promiși pentru inaugurare în iunie 2019. 

În urmă presiunii publice făcute de PNL București, prin inițiativa #deblocamBucurestiul, Compania de Administrare a Infrastructurii a introdus în planul de achizițîi licitarea Centurii de Nord la nivel de autostrada. 

„Am susținut în repetate rânduri că autostrada de centură în sud va ajută prioritar traficul de tranzit și nu decongestionarea Bucureștiului și că este nevoie de licitarea centurii la nivel de autostrada în integralitatea ei. Așadar, avem o veste bună că licitația e anunțată, vestea proastă este că e nu știm sursă de finanțare. Reamintim faptul că CNAIR a trimis în decembrie la Bruxelles doar proiectul Centurii de Sud a Capitalei, evaluată la un preț exorbitant de 1.5 miliarde de euro.
Deși am solicitat în nenumărate rânduri publicarea stadiului licitațiilor în desfășurare pe Centură de Sud, reprezentanțîi PSD tac mâlc. Pe de o parte s-au încurcat în licitații interminabile, pe de altă câștigătorii desemnați pe contractele importante au experiență zero în România. Vorbim despre compania turcă Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AȘ, care este desemnată câștigătoare pe două loturi în valoare totală de 340 de milioane de euro și compania chineză Synohidro, care a câștigat lărgirea la patru bezi DN2-A2 pentru 11 kilometri”, a declarat Alexandru Nazare, lidel PNL și fost ministru al Transporturilor.


Va prezentăm aici situația la zi a proiectului:


1. Modernizarea centurii actuale
a. Lărgire la 4 benzi A1-DN7 (9km) – SC Delta ACM 93 SRL & Azvirt Contract semnat. Termen estimat:iunie 2019
b. Lărgire la 4 benzi DN2-A2 (11km) Synohidro 
În licitație din martie 2017. Câștigător desemnat, fără contract.
c. Pasajul Domnești – StracoComnord Licitație demarată în 2015. Contract semnat 2018. Așteaptă efectuarea exproprierilor.
d. Pasajul Mogoșoaia – Strabag. Licitație începută în 2017, Contract semnat; în faza de proiectare
e. Pasajul Olteniței – În licitație din mai 2017, necontractat
f. Pasajul Berceni – În licitație din mai 2017, necontractat

2. Autostrada de Sud, A0 
a. A2-Jilava (17km) – Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AȘ câștigător desemnat, contract nesemnat; În licitație din iulie 2017
b. Jilava-DN6 (16.3km) Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AȘ câștigător desemnat, contract nesemnat; În licitație din iulie 2017
c. DN6-A1 – (18km) Asocierea Aktor SĂ – Euro Construct Trading 98

SRL câștigător desemnat, contract nesemnat.

Proiectul trimis la Bruxelles de CNAIR conține toate contractele enumerate mai sus și totalizează 1.57 miliarde de euro. Dacă scădem valoarea TVA-ului de 215mil EUR și a exproprierilor de 228 milioane de EUR, rămânem cu o valoare de baza de 1,13 miliarde EUR. Dacă eliminăm și costul Autostrăzii de Sud, care este evaluat la 530 milioane de euro (aproximativ 10 milioane pe km) ne rămân 604 milioane de euro. Cum este posibil să coste restul de patru pasaje și modernizarea/lărgirea celor 35 de km la patru benzi suma de 604 milioane de euro?! 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here