INTERVIU cu Traian Halalai, președintele EXIM Banca Românească despre cum se schimbă bankingul în România

0

În ultimii ani, bankingul (relația dintre banca și client – indiferent că vorbim de persoane fizice sau firme) a cunoscut o transformare impresionantă, iar trendul este în continuare pe digitalizare și inteligența artificială își „va lăsa amprenta” asupra sectorului bancar.

Despre relația bancă – client, puteți citi în rândurile de mai jos un interviu realizat cu președintele EXIM Banca Românească, dl Traian Halalai, prin care acesta arată cum a trecut banca prin integrarea si intrarea pe piața de retail și care sunt domeniile principale pe care le vizează în perioadă următoare.

Dle președinte, acum la final de an 2023 vă rugăm să ne precizați cum a evoluat activitatea Exim Banca Românească în acest an față de anii precedenți?

Traian Halalai: Este dificil și oarecum incorect să facem o comparație a activității noastre din acest an cu cea din oricare dintre anii anteriori. Și spun acest lucru pentru că 2023 este practic anul I din viața Exim Banca Românească, ca bancă universală românească de top.

Din această perspectivă, anul acesta a fost unul foarte intens pentru noi pentru că vorbim practic despre o nouă bancă, cu un nou model de business, cu altă complexitate, cu un nou target. Și cu o nouă denumire – din luna mai, EximBank a devenit Exim Banca Românească.

În acest context, principala provocare a fost integrarea componentei de retail pentru a continua să ne îndeplinim misiunea de a susține creșterea prosperității în România și de a ne întări rolul de partener de creștere, sincronizat cu așteptările clienților. Și, aș zice că am depășit cu succes această provocare. Am parcurs un proces complex ce a presupus un efort consistent din partea echipei băncii. Mă refer la alinirea mecanismelor interne de funcționare, cu tot ce înseamnă proceduri și reglementări și, mai ales, la implementarea noului model operațional. Vorbim despre un volum de muncă substanțial și, de aceea, vreau să mulțumesc echipei pentru implicare și rezultate.

Ce acoperire are în prezent banca pe care o conduceți (nr. sucursale, agenții, bancomate) și care sunt planurile de dezvoltare în 2024, respectiv 2025?

Traian Halalai: Avem un model eficient și flexibil, al rețelei teritoriale, cu acoperire geografică în reședințele de județ și în orașe cu potențial economic, structurat pe cele două paliere de business – corporate și retail.

Vorbim, cel puțin pentru acest an, despre 109 unități teritoriale: 83 de Sucursale destinate persoanelor fizice și microîntreprinderilor și 26 de Centre de Afaceri – dedicate exclusiv segmentului corporate.  La acestea se adaugă o rețea de 103 ATM-uri, majoritatea fiind terminalele multi-funcționale care permit și depunerea de numerar.

Online sau fizic? Cum vedeți dezvoltarea banking-ului în România?

Traian Halalai: Pe măsură ce dezvoltările și investițiile IT vor avansa, vom asista desigur și la o schimbare a arhitecturii comerciale axată pe remodelarea rețelei bancare tradiționale. Pe termen mediu, cred că unitățile bancare vor rămâne principalul punct de contact, dar vor funcționa după un model hibrid – cu personal pentru consiliere și canale alternative de distribuție (unități de tip self-banking, ghişee automate, ATM-uri etc.) pentru o acoperire mai bună a nevoilor de servicii financiare.

Citiți și: Banca de Export Import a României – EximBank SA devine Exim Banca Românească SA

Pe termen lung, e greu de estimat pentru că, așa cum acum suntem contemporani cu o evoluție a tehnologiei demnă de romanele de anticipație, iar în sistemul bancar se produc schimbări pe care nici nu ni le-am fi imaginat în urmă cu 25 de ani, la fel de bine lucrurile s-ar putea schimba radical. Probabil, vom vorbi despre inteligență artificială sau cine știe ce alte lucruri va mai imagina inteligența umană.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here