Producătorii de ceasuri se pregătesc pentru Generația Z

0
Watchonista

Generaţia milenialilor (cei născuţi între 1980 şi 1997) şi Generația Z (cei născuţi între 1997 şi 2010) se interesează într-o manieră precoce de lux şi cheltuieile lor ar urma să crească de trei ori mai rapid decât cele ale altor generaţii până în 2030, arată un studiu publicat de firma de consultanţă Bain &Cie şi Altagamma, Federaţia producătorilor italieni de articole de lux.

La salonul de orologerie Watches and Wonders de la Geneva, care a reunit până duminică 48 de mari mărci de ceasuri, fabricanţii elveţieni au înţeles foarte bine acest lucru.

„Este important să arătăm odată pe an că a purta un ceas este un trend şi acest lucru este valabil chiar şi pentru cea mai tânără generaţie”, a declarat Jean-Frédéric Dufour, directorul de la Rolex, cu prilejul unei conferinţe de presă organizate la salonul Watches and Wonders. Potrivit lui Dufour, sectorul ceasurilor de lux trebuie să seducă această generaţie care „vede totul prin intermediul ecranelor”.

La un stand dedicat inovaţiei, o reprezentantă de la Snapchat a prezentat o aplicaţie care permite testarea, virtuală, a ceasurilor pe un smartphone sau o tabletă. Imaginea se adaptează la mâna utilizatorului pentru a încerca modele celebre de ceasuri marca Cartier sau a personaliza culorile ceasurilor Hublot.

Această generaţie vrea produse „care să fie recunoscute instant”

„Această tânără generaţie, contrar a ceea ce crede opinia publică, are mai multă putere economică decât generaţiile precedente. Câştigă mai mult, economisesc mai mult şi investesc mai mult”, susţine Jean-Philippe Berstchy, analist la Vontobel. Potrivit acestuia, milenialii şi Generaţia Z vor beneficia de un „transfer masiv de patrimoniu în următoarele două decenii”, evaluat la „peste 80.000 de miliarde de dolari (aproximativ 73.600 de miliarde de euro) numai în SUA.

Pe termen scurt, însă, această generaţie are probleme în a-şi găsi o locuinţă în contextul exploziei preţurilor la imobiliare, susţin analiştii de la Morgan Stanley, care menţionează că jumătate din tinerii adulţi americani cu vârsta între 18 şi 29 de ani trăiesc în continuare cu părinţii, potrivit datelor de la ultimul recensământ din SUA, adică un nivel fără precedent după anii 1940.

Însă având în vedere marile averi din Asia, Edouard Meylan, directorul mărcii H. Moser, subliniază faptul că de cealaltă parte a Pacificului este pe cale să apară o clientelă mai tânără şi mai digitalizată. „Peste 50% din vânzările din China se fac în rândul gen Z şi milenialilor”, a precizat Edouard Meylan. Marca H. Moser a încheiat şi câteva tranzacţii în bitcoin, printre care un ceas cu un preţ de 350.000 de franci elveţieni, vândut pentru 10 bitcoini atunci când cotaţia acestei monede era la un nivel ridicat.

Potrivit analiştilor de la Morgan Stanley, ceasurile considerate „emblematice”, adică modelele de bază ale marilor mărci, se bucură de o „rezonanţă deosebită” în rândul acestei generaţii care înclină să îşi afişeze achiziţiile pe Instagram. Această generaţie vrea produse „care să fie recunoscute instant”, acest lucru fiind valabil în special pentru ceasuri „care se bazează mai mult pe logo-uri şi monograme” pentru a fi recunoscute, susţin analiştii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here