Gruia Stoica: Cu Trenul Solidarității vom aduce aparate de testat, testere și alte materiale sanitare. Cele mai importante lucruri acum sunt solidaritatea și găsirea de soluții

0

Omul de afaceri Gruia Stoica a explicat, la ZF LIVE, că actuala criză economică, provocată de Pandemia de Covid19, a afectat și bussines-ul lui, dar că cel mai important lucru acum este salidaritatea și găsirea de solutii pentru ca România să depășească criza actuală, atât economică, cât și cea sanitară. 

„Este destul de dramatică situația. Au scăzut cu 40% transporturile, cea ce înseamnă că veniturile la bugetul de stat vor fi reduse cu 35-40%. Asta am văzut și în criză anterioară din anii 2009-2010. Acum, nu s-au mai transportat din toate categoriile. În mod special, în ultima perioada transpoturile pentru constructori, materiale de construcții au scăzut”, a declarat companiilor GRAMPET-GFR, președintele Gruia Stoica.  

Legat de facilitatea de a aduce mărfuri din China, atât de necesare în această perioadă, președintele Grupului Grampet-GFR a explicat, în cadrul emisiunii ZF Live, că Grupul detinut de acesta lucrează de ceva vreme la proiectul „Drumul Mătăsii”. 

„Noi avem parteneriate cu Asociația Transcaspica și Asociația Middle Corridor. Chiar în luna februarie am închiriat un feder, un vapor, că să putem să aducem mărfurile din Georgia, de la Btumi spre Constanța. Deci, oarecum suntem pregătiți să facem acest transport. De exemplu, am vrut să aduc un mic transport cu avionul din China și am văzut că prețurile de dimineață mi-au venit de 6.888 de euro și în maximum două ore a crescut prețul la 13.500 de euro. Asa ca m-am gândit să venim cu o alternativă către România: am numit-o „Trenul Solidarității”. Cu acest transport feroviar vrem să ajutăm comercianții să aducă mărfurile în România, mai ales cele medicale- pentru că ele sunt vitale acum și trebuie să ajungă cât mai repede în țară. În acest moment analizăm două variante determinale: la Xiang și Khorgas, în China. Vom aduce marfă pe containere. Vom anunțat când încărcăm, și dacă va fi nevoie și va fi cerere- vom găsi și alte locatii mai în centrul Chinei”, a declarat Gruia Stoica.

Întrebat în cât timp va ajunge marfa în România, președintele GRAMPET a explicat că până și transporturile aeriene fac acum între 5-7 zile, din cauza crizei și pentru că acum lucrează pe tipuri de HUB-uri, se duc în altă parte și de acolo trimit cu avionul sau cu camionul, ceea ce îngreunează transporturile. În schimb, pe feroviar, Gruia Stoica a explicat ca el încercă să aducă mărfurile în aproximativ 15 zile. Omul de afaceri a explicat că transportul mărfurilor pe ocean durează și 40 de zile, deci este mult mai lent. 

„Consider că transportul feroviar este o alternativă bună în acest moment, mai ales că pe toată perioada Pandemiei- grupul Grampet-GFR nu și-a propus să facă niciun profit. Trebuie acoperite doar cheltuielile operaționale”, a mai punctat omul de afaceri.

Acesta a explicat că a comandat din China 10 aparate de testat, care vor pleca astăzi sau mâine spre România. Plus 20.000 de teste. „Pentru cele 10.000 de teste, pe care le-am comandat ultima dată- costă 13.500 de euro transportul. În schimb, noi- un container întreg de 40 de picioare îl aducem cu 4.000 de euro. Deci, este mult mai rentabil”, a mai spus omul de afaceri, care a punctat că doar uniți vom putea trece peste acestă perioadă dificilă pentru toată lumea. 

O parte din vagoanele companiei ar putea fi transformate în unități mobile de tratare a celor infectați cu Covid19

Mai mult, omul de afaceri, care a explicat că toți trebuie să fim solidari în această perioadă , a decis să pună la dispoziție vagoanele de tip cușetă deținute de compania sa.

„Toți avem părinți, frați, copii, bunici. Toți trebuie să dăm o mâna de ajutor. M-am gândit, având în vedere cu ce probleme se confruntă spitalele, să pun la dispoziție cele 80 de vagoane cușetă, și încă 120 de vagoane de acelaști tip, care au fiecare câte 10 dormitoare, ceea ce înseamnă aproximativ 2.400 de posibile saloane mobile, unități mobile AȚI. De exemplu, dacă Baia Mare are nevoie de 100 de paturi, putem să îi trimitem 10 vagoane”, a explicat Gruia Stoica. 

Legat de economie, omul de afaceri este de părere că cel mai important lucru este câtă încredere avem în noi. „Dacă transmitem mesaje de încredere, putem să ieșim cu bine și repede în criza actuală provocată de COVID19, și să revenim la normalitate. Totuși, când o să revenim la normal- nu știe nimeni în acest moment”, a punctat Gruia Stoica, omul de afaceri a cărui grup feroviar transportă în special produse petroliere, dar și alte mărfuri. 
 

El a explicat că în cazul grupului GRAMPET, din cei peste 7.200 de angajați, probleme ar fi doar la fabrica de la Pașcani unde au fost în concediu de odihnă 2 săptămâni peste 300 de oameni, urmând ca de luni acestia sa intre in somaj tehnic.

„Eu aș fi dat soluția că angajatorul să poată să pună cei 25% care se taie din salariu, ca omul să își poată lua salariu întreg. Acum partea financiară nu mai contează așa de mult pentru oamenii de afaceri, pentru mine. Vrem că angajații noștri să fie în siguranță. Cele 10 aparate de testare pe care le-am comandat, o parte vor fi donate, iar cealaltă parte le vom folosi să ne testăm oamenii în fiecare săptămână, pentru ca angajații noștri să lucreze în siguranță și să continuăm activitatea. Eu am sugerat ca la nivelul orașelor, acolo unde se poate, să facem unități mobile de testat”. a mai spus Gruia Stoica.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here