Amedeo Neculcea, director GFR, despre extinderea zonei libere din Portul Constanța: Există zone de influență continentale potențiale pentru fiecare port, iar noi nu trebuie decât să valorificăm poziția noastră

0

România face încă un pas pe Drumul Mătăsii! Mai marii de la Ministerul Transporturilor propun extinderea zonei libere din Portul Constanța, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern aflat în dezbatere publică pe site-ul ministerului. 

Prin extinderea regimul de zonă liberă și în zona Midia a portului Constanța pe suprafața de 8.239.358 m2 se vor dezvolta  noi facilităţi pentru operarea mărfurilor şi, implicit, va crește traficul de mărfuri în portul Constanța, fapt care conduce la obținerea unor avantaje financiare atât în beneficiul APMC, cât și în beneficiul operatorilor economici care își vor desfășura activitatea în această zonă a portului Constanța.  

Există suprafețe de teren în zona Midia care nu sunt încă dezvoltate, și anume: 73 ha (fără cheu de acostare) care sunt închiriabile și 48 ha nesistematizate ce necesită lucrări de viabilizare. Odată cu extinderea regimului de zonă liberă, valoarea economică a acestor suprafețe portuare va crește semnificativ, împreună cu dorința unor operatori economici de a se instala în zona Midia a portului Constanța pentru a desfășura activități cu valoare adăugată.

„Inițiativa este foarte bună, în contextul în care urmărim că prin această poartă europeană, să atragem cantități de mărfuri neunionale cât mai mari. Suprafețele de depozitare, corespunzător amenajate, cu investiții neneglijabile, vor spori capacitatea atracție a Portului Constanța. Să nu uităm însă de fluență mărfurilor către interiorul continentului, pe care trebuie să o asigurăm. Pentru această trebuie luate măsuri pentru adaptarea aparatului logistic al Autorității Vamale din Constanța Port pentru a evita blocajele de ordin comercial precum și pentru asigurarea unor conexiuni de infrastructură feroviară, fluvială și rutieră fiabile și de capacitate corespunzătoare către interiorul continentului. Startul trebuie să îl dea statul român prin asigurarea de capacitate de circulație feroviară, a unui senal navigabil dunărean permanent și a unei autostrăzi continue către vestul țării. Operatorii de transport vor face restul, pe toate căile…Aș crede că nu este indicat să ne facem un tel (o obsesie) din atragerea de mărfuri care merg în Olanda. Există zone de influență continentale potențiale pentru fiecare port iar noi nu trebuie decât să valorificăm poziția noastră, ceea ce în prezent, nu facem. Spre exemplu, mare parte din cerealele din vestul țării nu se îndreaptă către portul Constanța ci către porturi italiene (nu olandeze). Dacă am asigura un timp de tranzit de 24 de ore pe calea ferată din vestul țării până în Constanța Port, am face pași importanți către valorificarea potențialului de influență al Portului Constanța”, a explicat Amedeo Neculcea, director General Adjunct al Grup Feroviar Român.

Potrivit directorului, același lucru se poate spune și despre containerele care ajung în Constanța dar nu au, îndeajuns de multe, destinații dincolo de frontieră de vest a țării. Viteză de deplasare sporită ar impulsiona valorile de trafic inclusiv prin veriga numită Constanța Port

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here