Sindicaliștii din CFR solicită ministerului transporturilor să intervină și să recupereze automotoarele sechestrate ilegal de compania Remarul 16 februrie din Cluj, companie ce aparține celebrului Călin Mitică, personaj care este trimis în judecată de DNA pentru păgubirea CFR.
În timp ce operatorul privat al lui Mitică, Transferoviar Grup, are toate automotoarele funcționale, CFR Călători stă cu ele blocate in fabrica de la Cluj iar directorii lui Mitică nu vor să permită angajatilor CFR să le recupereze si să le repare pentru a le putea pune in funcțiune.
Potrivit sindicaliștilor jumătate din parcul de locomotive și vagoane deținut de CFR Călători are diverse probleme tehnice sau revizii restante.
Sindicaliștii au cerut autorităților să cumpere de urgență vagoane și locomotive noi și asta în condițiile în care ultima achiziție importantă de material rulant a avut loc în anul 2003. Adică în urmă cu 16 ani când au fost fost achiziționate cele 120 de Săgeți albastre.
Vechimea medie a parcului materialelor rulante a ajuns să depășească 30 de ani.
Sindicaliștii amenință că vor opri trenurile la sfârșitul acestei luni, în situația în care revendicările lor nu vor fi soluționate.
Aceste automotoare fac parte din contractul pe care Remarul 16 februarie nu a reusit să il ducă la bun sfârșit și care a dus CFR în situația de găsi alte variante de transport, cele mai eficiente trenuri fiind blocate in curte companiei din Cluj.
Contractul cu Remarul 16 februarie prevedea repararea a 66 de trenuri ‘săgeata albastră’, iar compania din Cluj nu a reușit să repare din primul lot de 12 bucăți, în doi ani, decât șase, celelate șase fiind sechestrate în fabrică, susțin sindicaliștii.