Podul de la Brăila nu va rămâne „muzeu”. Anunț făcut de ministrul Drulă

0

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că astăzi a fost emisă autorizația de construire pentru primii 7 din cei 21 de kilometrii din drumurile de legătură de la proiectul major de infrastructură, Podul de la Brăila.

„Urmează în curând și pentru restul acestor drumuri, fără de care Podul nu ar putea fi dat în trafic la finalul anului viitor”, a anunát ministrul Transporturilor, pe Facebook.

Potrivit acestuia, construcția drumurilor trebuia, în mod normal să înceapă simultan cu Podul, dar birocrația (exproprieri, acorduri) nu a fost rezolvată la timp. „Am făcut un pas mare astăzi pentru evitarea scenariului negativ în care, la sfârșitul anului 2022, Podul terminat ar rămâne „muzeu”, a scris ministrul Cătălin Drulă.

Conform autorizației semnată astăzi de Mariana Ioniță, directorul general al CNAIR, se vor putea executa lucrările la drumul de legătură între km 2+560 și 4+150, respectiv de la Km 11+980 la km 16+450.

Valoarea lucrărilor autorizate se ridică la aproape 83 milioane de lei.

Pe 12 februarie, Cătălin Drulă scria că la pod lucrările merg din plin, dar la drumurile expres de legătură care au aprox. 21 km lungime în total (și care sunt necesare pentru folosirea podului) nu au început încă. „Nu am găsit autorizația de construire pentru aceste drumuri emisă când am venit în minister”.

PiataPresei.ro informa săptămâna trecută că deja sunt pregătite de constructor lucrările necesare pentru tragerea cablurilor care vor lega cele două turnuri de peste 190 de metri de pe cele două maluri ale Dunării.

În total, podul de la Brăila va măsura aproape 2 kilometri, iar pe lângă el se construiesc și alți 23 de kilometri de drum expres.

După ridicarea celor două turnuri, care vor avea fiecare 192,64 metri și vor fi practic cele mai înalte construcții din România (dincolo de coșuri de fum sau antene), va urma operațiunea de ridicare a cablurilor uriașe de oțel care vor susține tablierul podului.

„Aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oțel, îndeajuns cât să înconjoare pământul de două ori, se vor împleti și vor forma 16 toroane care vor alcătui două cabluri cu o lungime de doi kilometri fiecare. Greutatea totală a celor două cabluri este de peste 6.700 tone. Garanția oferită de constructorul japonez al cablurilor este de 120 de ani”, potrivit Companiei de Drumuri.

Vezi aici un VIDEO cu lucrările de la Podul de la Brăila

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here