Proiectele rutiere pentru care Ministerul Transporturilor alocă cele mai mari fonduri anul acesta sunt Autostrada Transilvania, Drumul Expres Craiova – Pitești și Autostrada de Centură București (A0), conform unei analize realizate de Economica.net.
Autostrada Transilvania (Brașov – Tg Mureș – Cluj – Oradea) primește cea mai mare alocare din rândul proiectelor rutiere în 2021.
Astfel, suma pentru această șosea de mare viteză depășește de două ori nivelul cheltuit în 2020. Mai exact, Ministerul Transporturilor propune pentru 2021 o alocare de 894,52 milioane de lei pentru Autostrada Transilvania, în creștere de 2,4 ori față de nivelul de circa 368 de milioane de lei din 2020.
Creșterea substanțială a fondurilor pentru această autostradă poate fi explicată prin intrarea pe șantier a constructorului român Dorinel Umbrărescu. Acesta a câștigat anul trecut două contracte pentru construcția tronsoanelor de la Nădășelu – Zimbor și Zimbor – Poarta Sălajului din Autostrada Transilvania.
Pe locul doi în clasamentul proiectelor rutiere care primesc cei mai mulți bani în 2021 este Drumul Expres Craiova – Pitești, cunoscut ca Autostrada Ford.
Citiți și: Transporturile primesc mai mulți bani de la buget. Drulă: „Am dat o atenție deosebită domeniului feroviar în acest an. Reînnoim calea ferată!”
Pentru acest proiect se alocă suma de 763,48 milioane de lei, în creștere însă cu doar 15% față de nivelul cheltuit anul trecut. Și asta în condițiile în care este de așteptat ca Dorinel Umbrărescu să înceapă lucrările și pe tronsonul 3 al DX Craiova – Pitești.
Pe lotul trei urmează Autostrada de Centură București Sud (A0 Sud), pentru care bugetul aproape că se dublează anul acesta, la 515,53 milioane de lei. În 2021 este de așteptat să înceapă lucrările și pe loturile 1 și 3 din sectorul sudic, după ce anul trecut turcii de la Alsim Alarko au demarat lucrările pe lotul 2.
Citește pe Economica.net câți bani va aloca Ministerul Transporturilor și Infrastructurii pentru Centura Capitalei, Autostrada Sibiu-Pitești și pentru podul de la Brăila.
Sursa: Economica.net