Sponsorii PNL, șefi peste CNAIR. Orban schimbă organigrama pentru ei

0

Patru luni! Atât va rezista, se pare, noua organigramă de la Compania Națională pentru Infrastructură Rutieră (CNAIR) cu mai puțini șefi. Luni, 17 februarie, membrii Consiliului de Administrație al CNAIR vor să voteze o alta în care apar directori care și-au pierdut posturile în octombrie și s-au îmbolnăvit subit. Vorbim despre oameni cheie, care făceau jocurile lui Narcis Neaga, fostul director general al Companiei, pus de Liviu Dragnea. Surse oficiale vorbesc despre faptul că acest lucru nu poate avea loc fără sprijinul ministrului Transporturilor Lucian Bode. 

CNAIR este tentantă pentru orice partid, indiferent de culoare. De aici pleacă sute de milioane de euro pentru studii de fezabilitate, proiectare și construcții de autostrăzi și drumuri naționale, scrie click.ro.

Cine pierde butoanele, pierde automat marile tunuri. Astfel că interesul nu este ca țara noastră să aibă infrastructură, ci ca băieții deștepți să facă bani de pe urma afacerilor cu drumuri.

În iulie 2019, Narcis Neaga și-a dat demisia, fiind obligat să o facă de premierul de atunci, Viorica Dăncilă. Motivul a fost că acesta și-a asumat termene nerealiste și a dezinformat cu privire la stadiul proiectelor.

În locul său a venit Sorin Scarlat, tot din interiorul CNAIR.

Șefii  cu probleme, excluși din organigrama CNAIR 

”Ca să aibă oameni de bună credință care să-și dorească să facă treabă, a schimbat organigrama și a renunțat la nouă șefi cheie. Acum, presiunea mare este ca aceștia să revină pe funcții, deși sunt cazuri, precum cel al lui Cătălin Aflat, directorul Autostrăzi, căruia i s-a desfăcut contractul de muncă. Dar acum și el, și restul, apar în organigrama pe care vor să o voteze pe 17 februarie. Miza este ca prin ei grupurile de interese politice și de afaceri să se pună din nou mâna pe banii statului și să se negocieze cu firmele care au contracte cu Compania.

CNAIR are rezultate bune, lucrări deblocate, încasări uriașe, pe Pitești-Craiova lucrările sunt în avans, dar sunt presiuni ale unor tipi, cum ar fi Berceanu, care spun:,,noi nu am preluat puterea ca să-și facă ei treaba”. Scarlat nu participă la prăduire, iar actualii șefi refuză să facă plăți către anumite firme care nu se regăsesc în lucrări, nu se fac caiete de sarcini preferențiale. Și asta deranjează”, ne-au dezvăluit surse din interior.

Grupurile de interese care vor să preia CNAIR

Din trioul care vrea să răstoarne conducerea ar face parte Ionuț Mașala, revenit de curând în poziția de director Economic, Ovidiu Barbier, care s-a întors după zece ani în schema CNAIR, ca membru în Consiliul de Administrație (CA), Septimiu Buzașu, președintele CA și om cu ștate vechi în Ministerul Transporturilor, Mircea Mureșan, tot din CA. Fiecare are o misiune.

h.jpg

organigrama cnair

Organigrama care se vrea schimbată pe 17 februarie în Consiliul de Adminsitrație al CNAIR a ajuns și pe masa sindicaliștilor

Sursele noastre vorbesc despre faptul că Barbier este în incompatibilitate cu funcția pe care o deține pentru că este asociat la societatea MaxiDesign, care face audit rutier pentru CNAIR, prin Autoritatea Rutieră Română, cu Daniel Marin.

Acesta din urmă, la rândul său se zvonește că ar fi mâna dreaptă a lui Nicoale Bădălău, fost ministru PSD, cunoscut drept baron de Giurgiu, ce ar fi direct interesat să acapareze zona de influență pe partea de infrastructură.

În plus, Barbier ar mai avea ca misiune să dea lucrări către firme agreate de Radu Berceanu, fostul ministru al Transporturilor, pe timpul guvernării PDL.

În trecut Barbier și-a mai cesionat acțiunile sale când lucra la CNAIR, dar de fiecare dată și le-a luat înapoi când a părăsit instituția.

Iar ”caracatița” continuă! Ionuț Mașala ar vâna poziția de director interminar al CNAIR, imediat ce Sorin Scarlat va fi dat jos, și astfel ar putea să întârzie plățile către constructori în schimburi unor favoruri. De care ar putea beneficia și un susținător al lui din PNL, secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Și ca poziția sa să fie și mai înfiptă la Companie, Scrioșteanu vrea să-și trimită consilierul, pe Cristi Andrei, pe poziția de director Întreținere, funcție pe care a deținut-o și în trecut, continuă dezvăluirile sursele noastre.

Mircea Mureșan are și el interese, având în vedere, potrivit CV-ului său, că este director financiar la Westaco SRL, societate care se ocupă de eliberarea de roviniete și autorizații de drum.

Într-o țară normală el ar trebui să demisioneze din CA-ul Companiei pentru că se află în flagrantă incompatibilitate.

Un alt director CNAIR a fost dat jos de grupurile de interese

”Ștefan Ioniță a încercat și el să facă treabă la CNAIR, nu s-a băgat în afaceri, astfel că după un an a fost dat jos din funcția de director al insituției. Așa se practică când ești curat și îți faci treaba”, au conchis persoanele care au acceptat să povestească ce se întâmplă de fapt într-una dintre cele mai bogate instituții ale țării, codașă, de altfel, la capitolul autostrăzi.

Singurul care poate să blocheze ”caracatița”, până la urmă transpartinică, este acum Lucian Bode, ministrul PNL al Transporturilor.

România are aproximativ 841 kilometri de autostradă. Asta în timp ce vecina noastră Ungaria, o  țară jumătate cât a noastră, ca densitate și număr de locuitori, se bucură de 1.527 km!

Șefii care râvnesc la vechile poziții au fost ”bolnavi” peste 1.000 de zile

Pe 30 ianuarie, tot ziarul Click! a dezvăluit, în premieră, și faptul că o parte dintre șefii dați jos, care-și pregătesc revenirea, s-au îmbolnăvit subit.

În patru luni, capii instituției au acumulat peste 1.000 de zile de concediu medical, timp în care unora li s-au schimbat dagnosticele de către medici chiar și de șapte ori.

Culmea este că pe toată perioada șederii acasă, mulți dintre ei, au încasat în continuare aproape tot salariul: între 8.000 și 16.000, bani în mână.

Imediat după ce subiectul a apărut în presă, directorul CNAIR, Sorin Scarlat, s-a sesizat și a făcut solicitare către Casa de Sănătate să explice situația oficială a fiecăruia dintre ei, astfel că șefii bolnavi s-au vindecat subit și au revenit la muncă, dar pe poziții de execuție și salarii mult mai mici.   

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here