Contribuţia antreprenoriatului, a IMM-urilor şi a companiilor de tip start-up şi scale-up la competitivitatea UE se vor afla printre subiectele abordate în cadrul reuniunii informale a Consiliului COMPET – piaţă internă şi industrie, a declarat, vineri, ministrul Economiei, Niculae Bădălău.
Ministrul român al Economiei, Niculae Bădălău, prezidează vineri reuniunea informală a miniştrilor responsabili pentru Competitivitate (COMPET), secţiunea Piaţă Internă şi Industrie, eveniment care se desfăşoară la Bucureşti, la Palatul Parlamentului.
La reuniune participă miniştrii responsabili pentru economie, industrie, piaţă internă şi IMM-uri din cele 28 de state membre UE şi din două state membre ale Asociaţiei Europene ale Liberului Schimb (Elveţia şi Norvegia), dar și anteprenori din toată Europa. Comisia Europeană va fi reprezentată de Elzbieta Bienkowska, comisar european responsabil pentru Piaţă Internă, Industrie, Antreprenoriat şi IMM-uri.
La masa rotundă a oamenilor de afaceri, prezidată de Paula Pîrvănescu, secretar de stat în cadrul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, directorul general adjunct al Grup Feroviar Român, Amedeo Neculcea, a explicat că este greu să ne gândim la conectivitate fără să ne amintim de momente memorabile din istorie care sunt veritabile exemple de gândire strategică și viziune.
„Transportul feroviar se desfășoară într-o rețea cu acces reglementat, fiind cea mai restrictivă din acest punct de vedere. Aceasta vine din necesitatea respectării stricte a principiului impenetrabilității unui spațiu clar delimitat, ocupat deja de o entitate în mișcare (trenul). În aceste condiții desfășurarea procesului de transport feroviar este guvernată de procese informaționale strict reglementate care au folosit la începuturi telegraful, ajungând în prezent să utilizeze foarte intens sistemele informatice. De altfel, în România, sistemul feroviar a fost printre primele care a beneficiat implementarea unor sisteme informatice”, a explicat directorul GFR în cadrul Reuniunii reuniunii organizate la Palatul Parlamentului.
Amedeo Neculcea: GFR investește în inovație
Grup Feroviar Român, beneficiind de sprijinul Institutului de Tehnică de calcul, ambele membre a Grampet Group, a dezvoltat și implementat până în prezent 17 aplicații informatice și are în dezvoltare încă 10 și trebuie subliniat faptul că circa 80% dintre acestea sunt creații ale inginerilor din Grampet Group, a anunțat directorul general adjunct al companiei.
„Astfel digitalizarea a cuprins cele mai diverse activități ale companiei: de la cele ,,clasice” care fac obiectul oricărui ERP (contabilitate și financiar), la cele operaționale specifice (programarea trenurilor, monitorizarea vagoanelor și a locomotivelor, comandarea personalului de drum) sau comerciale specific (antecalculul costurilor de transport, managerierea relației cu clienții) și multe altele. În ultimii ani câteva aplicații lansate de GFR au ieșit în evidență pentru că au avut un impact substanțial în îmbunătățirea confortului pe care clienții noștri îl primesc în relația cu noi”, a explicat Amedeo Neculcea.
Scrisoarea de trăsura electronică
Potrivit directorului, prima este ,,Scrisoarea de trăsura electronică”, cea care mută în mediul online cea mai mare parte a problematicii contractului de transport, oferind clienților un instrument prietenos și care îi ajută să nu greșească în redactarea acestui document esențial. Aplicația a fost adoptată deja de circa 80% din clienții companiei.
O altă aplicație a Grupului Feroviar Român este Shunting Expert. Premiată că fiind cea mai importantă invenție în domeniul feroviar a anului trecut de către Club Feroviar și Asociația Industriei Feroviare din România, aceasta rezolvă într-un mod simplu și ieftin problema localizării exacte pe linii a mii de vagoane care se manevrează și staționează pe platforme feroviare cu volum mare de manevră. Această aplicație a fost deja implementată în ambele rafinării ale Rompetrol și este solicitată insistent de OMV Petrom.
„Specificitatea domeniului transporturilor care a impus necesitatea apariției unor ramuri distincte precum Dreptul Transporturilor (în sfera juridică), Economia Transporturilor și Ingineria Transporturilor (în sfera tehnico-economică) face ca procesul de digitalizare în acest domeniu să fie unul foarte specific, experiența dezvoltatorilor din sfera producției fiind adesea inutilă aici. GFR este un lider în sud estul Europei în domeniul digitalizării feroviare, cunoscut fiind că este singură soluție pentru competitivitate și pentru realizarea în cel mai înalt stadiu calitativ a misiunii sale: conectivitatea”, a mai explicat directorul Grupului Feroviar Român.