În anul 2007, în vederea alegerii traseului optim, a fost realizat unui Studiu de Prefezabilitate, în valoare de 0,8 milioane de euro. Doi ani mai târziu, în 2009, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a dispus realizarea Studiului de Fezabilitate propriu-zis, pe trei tronsoane distincte: Târgu Mureș-Ditrău, Ditrău-Târgu Neamț și Târgu Neamț-Iași-Ungheni (la un cost total de 4 milioane de euro).
Comisia Europeană a acceptat în martie 2012 includerea în noua rețea trans-europeană centrală de transport TEN-T Core a traseului Timișoara-Sebeș-Turda-Târgu-Mureș-Iași-Ungheni.[
CNADNR a scos la licitație în iunie 2014 proiectul pentru revizuirea și actualizarea studiului de fezabilitate pentru cele trei sectoare ale autostrăzii Târgu Mureș-Iași.[
Camera Deputaților a adoptat pe 7 noiembrie 2018, cu 261 de voturi „pentru”, două „împotrivă” și cinci abțineri, proiectul de lege privind aprobarea realizării autostrăzii Iași-Târgu Mureș.
Piața Presei a consultat un document trimis în Parlament de Ministerul Transpoturilor. Documentul arată clar care este stadiul documentației autostrăzii A8 și cum ar urma să fie construită.
Vezi AICI documentul