Schmidt, Automobile Bavaria: Piața auto va trece printr-un proces de concentrare. Vom avea dealeri mai puțini, dar mai puternici

0

Omul de afaceri Michael Schmidt, proprietarul Automobile Bavaria și MHS Holding consideră că piața auto românească nu este încă matură și că ea va trece print-un proces de consolidare derulat prin fuziuni și achiziții între dealeri.

Odată cu prezentarea raportului financiar pentru 2018, Michael Schmidt a anunțat și una dintre cele mai importante tranzacții derulate vreodată de companile sale, un joint-venture cu grupul Pappas pe piața germană. „Anul trecut am făcut primul joint-venture în Germania. Am cedat 51% din părțile sociale ale grupului Schimdt către grupul Pappas din Austria. Acest demers a avut loc după o tatonare de vreo doi ani și o negociere de vreo șase luni. Am semnat în decembrie, iar de la 1 ianuarie a devenit funcțional acest joint-venture cu activități în sudul Germaniei, sub numele Schmidt Automotive”, a declarat Michael Scmidt.

Preşedintele Automobile Bavaria Group a explicat pentru piatapresei.ro si banii.net că afacerea urmează un trend existent pe întreaga piață germană și că, fără îndoială, lucruri similare se vor întâmpla și în România: „pe piața germană trendul este ca proprietarii de dealership-uri să devină tot mai puțini, asta însemnând că se caută parteneri cu potențial de creștere cărora li se sugerează să preia alte locații mai slabe. Noi avem acest statut în Germania, de partener de creștere la sud de Munchen. Asta a fost și strategia mea, de a avea un partener mare lângă mine pentru a putea susține această creștere. E limpede că fenomenul de concentrare din Germania are sau va avea loc și în România”.

Consolidarea, o necesitate

În opinia antreprenorului, modificările de pe piața auto românească sunt necesare pentru a atinge volumul critic de vânzări necesar derulării în bune condiții a afacerilor. Acesta a fost, de altfel, și motivul pentru care fenomenul de concentrare a avut și încă are loc în Germania. „Când am început eu afacerile cu mașini în Germania, la sud de Munchen era o localitate în care doi frați aveau fiecare câte un dealership, unul de BMW, altul de Mercedes. I-am vizitat să văd cum merge și am aflat că vând cam 400 de mașini noi, fapt ce îi plasa printre dealerii importanți. Acum, după mulți ani, ca să fii un dealer important în Germania trebuie să vinzi minimum 2.000 de mașini noi și un număr dublu de vehicule de ocazie. Mă aștept, evident, ca un astfel de fenomen să se întâmple și în România pentru că altfel nu se poate”, susține Michael Schmidt.

Regruparea dealerilor în entități cât mai mari este obligatorie pentru a avea o putere de negociere mai mare cu producătorii de mașini și cu autoritățile. „Concentrarea are și va avea loc atât prin fuziuni cât și prin achiziții. În Germania, de exemplu, cei care și-au pierdut tradiția în domeniul vânzărilor de mașini, urmași din a doua sau a treia generație ai celor care au înființat companiile după al doilea război mondial, își tot vând afacerile. Neavând interes, dorință și cunoștințe în domeniu ei ajung să vândă sub preț firma ca să nu o bage în faliment. Unii ajung la insolvență și vând atunci. Eu am cumpărat cam tot ce am în Germania de la companii în insolvență. E neapărat necesară o masă critică în privința cifrei de afaceri, a numărului de unități vândute ca să poți activa și pentru ca producătorul să te bage în seamă.”, a detaliat antreprenorul în exclusivitate pentru piatapresei.ro si banii.net .

Multibrand, soluție pentru creștere

„Eu am înțeles mersul pieței și m-am dezvoltat multibrand cât am putut. Nu prea mai pot să mă extind, că am prea multe. Ce este sigur, e că afacerile cu o singură marcă nu merg. Am experimentat asta în Germania și, după un an, nu mai aveam de ales decât între a închide, a vinde sau a investi și mai mult pentru a mă extinde. Și am ales această ultimă variantă”, explică Michael Schmidt necesitatea de a comercializa cât mai multe mărci pentru a echilibra business-ul. El a anunțat și că „în România, în viitor, continuăm strategia de dezvoltare multibrand. 2018 a fost primul an complet de activitate al dealerului nostru Opel din Târgu Mureș, iar dealerul Volkswagen de la Baia Mare își va începe curând activitatea după ce am avut câteva probleme juridice în privința locației. Sperăm ca pe la jumătatea acestui an să pornim activitatea și acolo. Pentru MAN avem o investiție în curs la Oradea pentru un atelier și un showroom.

Cine este Michael Schmidt

Născut într-un sat din județul Brașov, Michael Schmidt a plecat în Germania la începutul anilor `80 și a rămas la Munchen, loc în care și-a desfășurat studiile universitare și a devenit membru în Asociația Sașilor. Revenit în România în 1990, el continuă să desfășoare activități destimate susținerii culturii sașilor din România, dar începe și afaceri cu mașini. Compania sa, Automobile Bavaria este înființată în 1994, la Braşov, având statutul de importator al mărcii BMW. Tot în 1994 este deschis şi primul birou al companiei în Bucureşti, iar un an mai târziu este inaugurat primul showroom BMW din România la World Trade Center, una dintre cele mai moderne construcţii din acel moment. În prezent, Automobile Bavaria Group deţine 12 centre BMW pentru automobile noi şi rulate şi singurul service Rolls-Royce din regiune. Compania comercializează toată gama de motocilete şi scutere BMW Motorrad precum și marca Mini.

Tot în imperiul lui Michael Schmidt se află și MHS Truck & Bus Group, distribuitorul general MAN în România. Compania deţine opt centre proprii de competenţă pentru vehicule comerciale MAN.

În Germania, omul de afaceri deține Schmidt Automobile companie cu cinci dealershipuri BMW şi un dealership Rolls-Royce la Munchen. Aceasta este firma care a fuzionat cu grupul Pappas Holding GmbH. Conform lui Michael Schmidt, în afacere nu a fost inclus și dealership-ul Rolls Royce din Munchen, iar ținta acestui proces de consolidare este extinderea noii companii „pe axa Munchen, Budapesta, Belgrad, București, Sofia”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here