Oficialii Ford au anunțat că astăzi, la uzina din Craiova, începe producția de serie a SUV-ului Ford Puma, primul vehicul cu sistem de propulsie hibrid fabricat în România, informează lifenews.ro
Pentru a susţine producţia noului model Puma, Ford a demarat anul trecut un amplu proces de angajare a aproximativ 1.700 de oameni şi a investit aproximativ 200 de milioane de euro în uzina sa din Craiova. Investiţia totală a Ford la Craiova se ridică la aproximativ 1,5 miliarde euro de la preluarea uzinei în 2008.
„Noua Puma reprezintă următorul capitol din filosofia de design a Ford centrată pe om, care va consolida marca Ford în Europa în ceea ce priveşte calitatea, multitudinea de tehnologii şi plăcerea de a conduce. Nu am nicio îndoială că Puma va avea un succes uriaş în toată Europa”, a declarat Stuart Rowley, preşedintele Ford Europa.
Câteva caracteristici
Pe lângă tehnologia de motorizare mild-hybrid, Ford Puma dispune de un spaţiu de încărcare de 456 litri, inclusiv Ford MegaBox.
Totodată noul model produs la Craiova vine cu tehnologii ce conferă încredere, printre care Tempomatul Adaptiv cu Oprire-Pornire (Adaptive Cruise Control with Start & Stop), Sistemul de recunoaştere a indicatoarelor rutiere (Speed Sign Recognition) şi Sistemul de centrare pe mijlocul benzii (Lane Centring).
Ford Puma prezintă caracteristici de confort premium, cum ar fi scaunele cu masaj lombar, primele de acest fel din segment, precizează compania.
Printre variantele distinctive se numără sportivul Puma ST-Line inspirat din gama Ford Performance şi eleganta variantă Puma Titanium X – prezentată pentru prima dată luna trecută la Salonul Auto de la Frankfurt, Germania.
Ford România are în prezent aproximativ 6.000 de angajaţi care, pentru prima dată de la preluarea uzinei din Craiova în 2008, vor fabrica în paralel două vehicule.
Noul Ford Puma este unul dintre cele 17 vehicule electrificate pe care Ford le va lansa în Europa până în 2024, din care 8 vor fi lansate în anul 2019. La începutul acestui an, Ford a anunţat că fiecare nou autoturism pe care îl va lansa va include o opţiune electrificată – mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid sau full-electric – oferind una dintre cele mai cuprinzătoare game de opţiuni electrificate pentru clienţii europeni.
Ford se aşteaptă ca motoarele electrice să reprezinte mai mult de jumătate din vânzările de autoturisme ale companiei până la sfârşitul anului 2022.